Thursday, September 1, 2011

cerita pagi raya!!

Assalammualaikum!!
camna raya??best??
dah masuk raya ketiga baru aku nak
update blog aku nih..
hah meh sini aku nak citer pengalaman raya
aku time bebudak dulu
huhu x da la best sangat
tapi sampai sekarang pn family aku still ingat..
citer nya camni..
biasa la pepagi raya budak lagi an
x la g sembahyang raya..aku duk umah just tunggu
pak ngn mak saudara aku bagi duit raya ja
hah tu la aktiviti aku time pagi raya tuh..
ala semua budak mesti rasa cam aku la an
kau x yah nak tipu laa  JEMAH !!
motif pagi tuh mesti la nak kumpul duit raya bebanyak kan
siap bersaing lagi nih ngn sepupu aku nih
sapa lagi banyak kumpul duit raya..haha
family belah mak aku memang ramai
so memang habuan aku la nak bodek duit raya lebih kan
pastu sampai la turn pak cik aku bagi duit raya..
aku dah excited gila lebih gila dari makan "GCB" kat McD
......
bila bukak ja sampul duit raya tuh
aku dah pelik..duit ni mcam lain ja??
pastuh aku pusing tgk sepupu aku yg len
dalam hati aku
"aissshh,awat duit depa len??"
"duit aku len nih"
mau x nya semua sepupu aku yg len dapat sorang
RM 5 ja aku plak dapat RM 50
mana nak cari an haha
dalam hati aku dah mula berbunga-bunga..
yeahhh dapt duit raya lebih
"mesti pakcik aku sayang aku lebih nih"
(dengan rasa penuh riak)
pastu dalam aku duk tengah berangan nak beli apa ngn duit tuh
tetiba sepupu aku menjerit
"pak cik!!kenapa duit raya DEK WA(nama glamor aku) banyak pada kami??"
pastu aku dah gelabah..
rasa panas ja
dalam hati aku
"aishhh minah ni yg dia nak kecoh plak kenapa"
"jelous r tu aku dapat lebih"
pastu semua dah tgk aku lain dah
ya la yg lain semua dapat sama,aku ja lain
semua dah kecoh
tetiba pak cik aku mai kat aku,dia siap kata
"soryy na silap sampul"
dammm..dia ambik balik duit tuh
pastu dia bagi sampul baru kat aku
yg tinggal RM 5 ja..hampehh toi
duit RM 5 ngn RM 50 tuh
banyak beza oohh..
VS

kalau sepupu aku x kecoh waktu tu
aku dah jadi OKB (orang kaya baru)
salah aku gak!!
kalau aku x tayang duit raya tuh depan depa
x la jadi cmtuh!!
nyesal x sudah..
hah ni la pengalaman aku
kalau korang da pengalaman yg lagi menarik
kongsi la ngn aku!!






5 comments:

Razil Tahir said...

Ala... kesiannyer...
standard la bab duit raya nie org memang selalu dengki...
huhuhuhu XD

Anonymous said...

salam ziarah raya (^^,)v

Aesya Zealous said...

alaaa melepas lakkk..kalau tak boleh belanja kite kannn..hik3

weida muhsin said...

takziah ntok kmu..padn mka ang. kahkahkah~~(ktawa jahat)

Wawazzup said...

weida:haha balas dendam nampak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...