Monday, December 10, 2012

hukum karma!!

Assalammualaikum
pernah dak hampa rasa sometime bukan
niat kita nak "mengkhianati" seseorang..
actually bukan la aku suka sangat nak guna term KHIANAT ni kan..
tp sometime kita mcm mangsa keadaan tau.
bukan kita yg nak benda tu jadi mcm tu tau,tp sometime kita 
kena memilih, kena buat decision..
and sebab keputusan kita buat tu buat orang len terasa
dan depa anggap mcm kita ni buat "khianat" kat depa.
tapi depa x tgk dari sudut kita.
kenapa kita buat keputusan mcm tu??
depa x ambik tau pun apa perasaan kita time tu!!
yg depa tau nak tunding jari salahkan kita..
time tu la depa pikiaq "kawan makan kawan"
.....
then bila situation yg sama jadi kat depa..
dan pada masa yg SAMA depa kena ambik keputusan yg SAMA
mcm kita buat..so waktu tu baru kena batang hidung
baru la nak kata camni
"aku x bermaksud nak buat macam tu"
"aku bukan sekejam yg kau sangkakan"
puuuiiiihhh..
mcm ayat drama kat tv kan..
baru nak rasa apa kita rasa.
tu baru la di katakan KARMA!! 
hah ambik ang kena sebijik..
......
apa yg aku nak tekan kan kat sini adalah
bila sesuatu benda jadi tu
kita kena banyak2 think positive
jgn pakat bantai ja orang tu salah orang ni betoi
bila kita sendiri hadap benda tu baru nak
garu pala..
hah keluaq dah la loghat utgha pekat aku ni..
kadang2 keputusan yg kita kena buat tu bukan atas
dasar suka tapi atas dasar keperluan..

p/s: kita x kan rasa sesuatu itu selagi kita sendiri x hadapi sesuatu itu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...