Thursday, February 7, 2013

First day pratikal!!

Assalammualaikum, haaa....tengok2 time2 nak mengarang ni la idea dia x mai..semangat tu dah ada dah..tahaap semangat nak dapat BRIM RM500 uh...haha bukan aku dapat pun, x cukup criteria lgpun, tp based on what i can see la kan..mak cik2 pakcik2 hat nak p ambik duit BRIM uh, sebelum subuh dia dah siap dah punya semangat nak habaq..lebih kurang la ngan mak aku uh..tapi aku heran gak awat abah aku x apply BRIM uh??..mak aku ja beriya-ia..
                                                              ...................................................

ok aku bukan nak cerita pasai BRIM hat aku x dapat uh..aku nak cerita pasai sesi praktikal aku ni haa..dah dekat seminggu aku buat praktikal kat KEDA ni ha..bila aku petik ja nama KEDA ramai duk tnya padiaa, padiaa, padiaaaa uh??? kalau boleh buat muka heran tahap nak mintak penampaq ja ..even budak Kedah sendiri x tau KEDA tu apa, kalau orang luaq aku leh consider lagi adess...ok aku admit aku pn x la tau sangat pasai KEDA ni at least aku pernah la dengaq dan tau la depa ni wujud kan..

Nak cerita pasai praktikal ni kan..aku punya la cuak nak masuk first day praktikal tuh sampai x leh nak tidoq malam tu..ni la satu2nya masalah aku..bila terlebih excited or terlebih cuak ja mula la penyakit insomnia aku mai. tu lumrah alam hat x boleh nak pertikai dah..pagi tu aku bangun dengan semangat nya!!kononnya nak rasa new life jadi worker ni kan..dah lama rasa pengalaman jadi student kan..ha ha ha

Lepas sarapan (cam pelik aku type "sarapan" nih selalu aku cakap bekpes ja..terasa formal plak), hah lepas sarapan tu abah aku la jadi driver aku hantaq p tempat kerja tuh..nak buat cmna anak dia x dak lesen..haa ni satu lagi kekurangan aku..aku mmg x suka nak ambik lesen..tah aku pun x tau kenapa..mybe aku x dilahirkan utk ada lesen kot heheh..("alasan semua ni" bak kata kawan aku)

Sampai ja tempat pratikal uh aku dengan semangat nya terus menapak ke tinggkat 4 dengan confident level tahap battery phone fully charges x tgk kiri kanan,sampai pak guard kat situ pun aku x sapa..dah la budak baru belagak expert ja kan..dah sampai tingkat 4 tu aku dengan confident nya menarik tombol pintu uh dengan rakusnya ceceh..tgk2 x leh bukak, aku dah cuak, jam masa tuh lebih kurang 10 minit lagi pkul 8..kena lapor diri pkul 8 pagi..dua tiga kali gak la aku mundar mandir kat situ..

Pastu aku turun bawah balik tanya staff kat bawah nak lapor diri kat mana dengan confident level tahap battery phone yang tinggal 2%..depa kata bukan kat sini dik kat bangunan UMNO sana tu (sambil mak cik tu angkat2 tangan tujuk arah kat aku)..upanya aku dah tersalah bangunan santau betui!! aku pn berjalan la keluaq sambil toleh kat pak cik guard td..bolehh tahan dia senyum sinis kat aku..perghh sentap aku time uh..

Dah tu aku call mak aku utk dapat kepastian mana satu bangunan UMNO tu..nasib la x jauh dari situ..kena gak la bebel time uh, biasa la mak kan dia risau sebenaq nya..salah satu cara dia nak tunjukkan kerisauan dia tu dengan cara membebel la atau beletiaq orang kedah kata..dah la aku kelam kabut time uh ya r dah lewat tahap, dah la first day adess..

Sampai ja kat tinggkat 4 bangunan UMNO uh, aku dengan muka x dak riak bersalah masuk selamber derk ja..dah la time uh ketua department tu dah start sesi sual kenai dengan student praktikal.. semua staff kat dalam uh tgk aku semacam ja..dalam hati depa mesti duk kata "aishh budak ni first day dah lambat, mmg nak kena ragging ni"..ok tu aku yg kata!!aku rasa la depa duk kata mcm tu..heheh


p/s: moral cerita ni kita ni jangan duk terlalu confident dengan apa yg kita ada or tau..hormat orang sekeliling tu..dan jugak jangan call mak kita di saat kita sesak..kalau nak dengaq depa beletiaq mcm peluru mechine gun uh haa try la call...xoxo






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...